Danmark

Ja, nu är jag hemma från Danmark. Det har varit jätteroligt. Just nu mår jag bara lite illa, eftersom jag har suttit och åkt tåg sen typ 10 idag.
     Jag tänkte bara berätta om alla roliga saker som vi har gjort. Men det kommer nog ändå bli ett ganska långt inlägg. För det var många roliga saker.

Först måste jag säga att Danmark har mycket roliga övergångsställen, de räknar nämligen ner. Lite stressigt, mycket kul. Sen var det mycket roligt att gå på "Ströget" (jag kan inte stava det) i Köpenhamn, för det var många uppträdanden m.m. Vilket gjorde det lite roligare att gå.
     Det fanns en superäcklig utställning där också (som vi INTE gick på). Vi såg reklam om den utställningen och det visade en människa som man tagit bort skinnet på. Allt annat var kvar. Så det var alltså en utställning med döda människor utan skin!

Vi var på tivoli också, det var kul. Jag åkte många saker. Fast det fanns inte så många saker, så det blev mest att jag åkte samma sak flera gånger. Idag fick jag höra att berg-och-dalbanan, som jag åkte tre gånger, hade fastnat dagen efter att vi var där. Mitt i högsta backen fick personerna sitta i en timme! Tur att det inte var jag.

Det fanns olika utställningar också, eller vad man ska kalla dem... Den ena var en utställning med olika Guinners rekord (stavning...). Det var intressant. Man fick bl.a. jämföra sig med världens längsta man (en docka) och världens kortaste kvinna (en docka). Den andra utställningen var lite roligare tycker jag, där fanns det massa "läskiga" saker som man kunde testa på. Bl.a. en häftig spegel som... det är svårt att förklara. Man sitter två stycken på vardera sida om spegeln och så kan man vrida så att man först ser sig själv och sen den andra.


Syrran och jag tillsammans, haha vi har dubbelhaka!

Men nu ska jag vila lite, jag känner mer jättesnurrig... Ha det bra!
// Julia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0