Snällhetstävling och smörgåstårta

Hej alla läsare! ♥

Nu har jag varit hos min mormor och morfar och sovit över där med min syrra och min kusin. Det var roligt tycker jag...
     Elin och jag hade en snällhetstävling (som jag tycker att jag vann). Det var inte nåt vi hade planerat, det råkade bara bli så. För båda ville vara snälla igår när det var mormors (82-års) födelsedag. Jag tycker själv att jag vann eftersom att jag masserade mormor, torkade disken, gick till centrum (tillsammans med mamma) och bytte deras gamla dammsugare mot en likadan ny och dammsög flera rum hos dem... (+ några mer småsaker) Men Elin tycker att hon vann.

Förövrigt spelade vi kort där (som vi alltid brukar göra när vi sover över hos mormor). Vi spelade Canasta (Kan Asta spela Canasta? Haha, min humor) och Rummy. Jag lyckades vinna några gånger.
     Vi ungdomar gick även ut och gick en sväng kl. halv tolv, eftersom att alla kände att de ville röra på sig och bli av med lite onyttigheter. Jag själv var inte så nyttig igår. Det enda jag åt var fil, (banan och jordgubbar) mackor, smörgåstårta och ännu mer mackor. Så min mage var lite full med deg... Idag har jag faktiskt ätit nästan samma sak, bara det att jag åt gröt istället för fil... Så nu är jag lite trött på smörgåstårta och mackor.

Igår var jag även och badade ute på almåsa (där syrran jobbar som servitris). Jag simmade i nästan 1 timme (jag simmade inte riktigt hela timmen som mamma gjorde, utan vilade lite ibland också). 

Ha det så bra, puss och kram. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0