Sen när började M. Jackson förväxlas med fåglar?

Hej på er!

Anledningen till att jag inte har skrivit på länge är att det knappt har hänt något roligt. Jag har i princip läst hela dagarna (så nu har jag läst ut både "Om jag kunde drömma" och "När jag hör din röst". De var jättebra! Snart ska jag börja på trean "Eclipse", den är på engelska). Idag var jag även duktig och dammsög hela undervåningen, det var inte lite jobbigt i den här värmen. Trots att jag dammsugit på mitt rum ser det fortfarande ut som ett bombnedslag (i alla fall på skrivbordet). Så det får jag väl ta hand om imorgon.
    
När pappa och jag åt mat idag märkte vi att Ludde stirrade på något på vår grannes tomt. Min första tanke var faktiskt att det var ett djur, men istället för att säga något tittade jag efter lite grann och upptäckte att det bara var M. Jackson själv. Pappa däremot upptäckte också att Ludde stirrade på nåt och säger (lagomt högt så att jag tror att vår Jackson granne hörde honom) "Är det fåglar??". Jag svarar en aning tystare "Nej, det är Marianne" (skit också, nu avslöjade jag vår grannes sanna identitet). Men eftersom pappa inte ser från samma vinkel som jag gör fortsätter han att tro att det är fåglar. Detta tyckte jag var ganska komiskt.
     Till middag åt pappa och jag "landgång", det var otroligt mättande och jag kämpade för att få i mig hela den (den var jättelång). Pappa blev också jättemätt av den, men eftersom jag ändå är större än jag blev han klar mycket tidigare och såg på medan jag kämpade med att få i mig den... När jag äntligen var klar skrattar han och säger att han kunde ha tagit en bit av min macka om jag inte orkade. Det är ju typiskt att han säger det efteråt. Jag hade faktiskt inte en tanke på det medan jag åt, jag bara åt tills den var slut (och kände att jag höll på att spricka).

// Julia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0