Gympaläger

Okej... Nu är jag tillbaka här igen vid datan efter en trevlig stund med några tjejer. Vi spelade ett kortspel som hette "Svarte Petter". Det var jätteroligt tycker jag! Hade aldrig kört det förut...

Jag ska berätta lite om idag då. Jo, vi åkte ifrån Tyresö vid 8 tiden och kom fram hit till Falun vid tolv. Vi åt vår matsäck och sen gick vi direkt och började gympa i en gympasal. Det hade jag inte direkt räknat med, jag hade tänkt att vi skulle ta det lite lugnt i våra stugor ett tag.
     Hur som helst var det lite ovant att börja gympa igen efter ett tags uppehåll. Jag kände mig som vanligt sämst när vi skulle göra olika saker. Men sen hittade jag nåt som jag tyckte var väldigt roligt. Det fanns två hoppgropar i gympasalen (en lite större och en lite mindre). För er som inte fattar vad det är så är det en stor grop med massa skummbollar (stavning?) i. Det är svårt att förklara, men det var jättemjukt i den gropen i alla fall.
     Så i den gropen kunde man göra massa vågade saker utan att vara rädd att göra illa sig. Jag gjorde lite frivolter och prövade även på salto (volt baklänges) men hamnade typ bara i massa konstiga ställningar när jag landade. Det gjorde lite ont så jag gav upp...

Våra stugor är bra, det finns dusch, TV, micro (och vi har fått massa popcorn som vi kan micra) och så den här datorn som vi får låna. Jag tycker att stugan är väldigt bra, tillräckligt stor.
     Som jag sa var vi ju över till en annan stuga och spelade lite kort med dem. Det roliga var att när vi skulle gå in till dem så trodde Linnea att de bodde i stuga 6. Så vi knackade på och öppnade dörren (utan att vänta på att någon öppnade). Steg in och ropade "Hallå, kan vi komma in?". De som bodde där sa att det gick bra att vi kom in. Men sedan upptäckte vi att de som var där inte alls var de som vi skulle spela kort med. Så vi ursäktade oss "Förlåt, det här var fel stuga..." och gick fnissandes ut.

Maten som vi åt här var god, det var spagetti och köttfärssås... Nu ska jag vara lite trevlig mot Linnea (som sitter och läser i soffan här).

Puss och kram! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0