Svung, tisdag

Jag åkte tillsammans med Miranda dit vid ungefär 11 tiden. När vi kom fram (det tog inte så lång tid att åka dit, ca en halvtimme) lastade vi in alla saker in till det rummet där vi skulle sova. Det var minsann inte lätt! Att bära upp typ en 25 kilos väska upp för fyra trappor. Fattar inte hur den kunde väga så mycket... Men jag fick i alla fall hjälp av Ellen (en tjej jag lärde känna på bolliaden förra året, jättegullig).

Efter det åt vi lunch, det var mycket godare mat nu på svung än på bolliaden, det tyckte jag var bra. Förövrigt tyckte jag att hela svung var bättre än bolliaden. Det var t.ex. många roliga aktiviteter. Denna dagen (tisdag), hade vi lära känna varandra aktiviteter. De var väldigt roliga, alla i min grupp var jättetrevliga. En speciellt rolig aktivitet var att vi skulle gå in i typ en grotta (det var ett rum i bergen... eller nåt sånt), där det var kolsvart och fullt av spindlar. Det var inte bara att man skulle vara där inne, nej man skulle gå runt och leta efter golfbollar. Så de satte fast oss i våra armar (5 st. på rad) och så fick vi gå in där. Jag tror inte ni kan fatta hur mörkt det var om ni inte var inne där själva eller har gjort något liknande. Men det var ungefär som att gå in i ett mörkt rum utan fönster och blunda... Väldigt läskigt, men även lite roligt.

På den här dagen sökte Miranda och jag in till "svung got talent", jag kan säga redan nu att vi kom med, men jag berättar mer om själva tävlingen sen... Vi var en aning nervösa och gjorde lite fel, men annars gick det bra.

På kvällen var det dans, safari och resetema. Det var roligt att dansa (det är det som är det roligaste tycker jag), dock orkade jag inte bjuda upp så många i år. Utan nu lät jag killarna bjuda upp mig istället om de ville dansa. Alla hade fått "tvångsdejta" någon under kvällen som man skulle dansa med på de två första danserna. Jag fick en kille som hette Enoch, han var jättetrevlig. Sen måste jag bara berätta mammas lilla roliga skämt om det namnet. "Vad heter lapplands längsta man? Enoch nittio (1 och 90)... Vad heter lapplands kortaste kvinna? Sirka nittio (ca 90)". Den tyckte jag var rolig.
     Efter dansen gick vi tillbaka till där vi bodde och åt nattmackor och sen gick vi och la oss.

Jaa, detta var bara första dagen. Ni får gärna läsa om de andra dagarna också om ni vill! Puss... Puss på dig! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0