Fredag, starten på helgen

Hej, äntligen fredag, härligt. ♥

Idag lärde jag mig faktiskt hur ögat är uppbyggt och jag blev ganska faccinerad. Det är coolt, det är ju ett hål i irisen så att vi ser linsen (den svarta pricken). Så idag har jag roat mig med att titta i allas ögon, jätteskojigt. Förövrigt hade vi brandalarm IGEN! Så vi fick skynda oss till gympan sen eftersom detta skedde på vår ombytestid. På gympan var vi ute, det var jättevarmt. Inte nog med att det var varmt, vi sprang mycket också. Jag kände mig verkligen het då, hah. Min tråkiga humor.

Efter att vi slutat var jag tvungen att stanna kvar i skolan 1 timme, för jag skulle öva på min sång som jag ska sjunga solo på konserten. Det var roligt att sjunga, jag fick använda mick så det lät ganska bra. Men jag tycker ändå att Miranda sjöng lite finare än mig, det lät så lent och mjukt på något sätt. Jag stannade nämligen kvar och lyssnade på henne efter att jag sjungit. För er som inte vet, ska båda vi sjunga solo på There you´ll be. Vi sjunger en dag var, det ska bli jätteroligt.

Klockan 6 började min gympa, vi får inte vara i gympahallen på helger under maj, så vi har flyttat träningstiden till fredagskvällar. En aning jobbigt.
     Jag gjorde lite frivolter, det är jätteroligt. Fast ibland går det inte så bra. Marie (min tränare) sa åt mig att jag skulle tänka uppåt innan jag grupperade mig i frivolten. Hon sa att jag skulle koncentrera mig på hennes hand (som hon höll högt upp). Det gjorde jag också, jag tänkte hela tiden på handen. "Handen, handen, handen. Jag ska högt upp. Oj just ja, jag måste snurra också". Det höll på att sluta med pladask men det gick helt okej faktiskt.

Nu på kvällen hade jag tänkt att kolla på Gustav (Gustaf?? varför har jag alltid problem med att stava det, jag hade ju problem med Gustavsson också... Eller om der nu var Gustafsson?). Men det gick inget bra, för vår DVD funkade inte. Det hördes inget ljud. Så jag gick in hit istället och nu ska jag plugga hade jag tänkt... Eller nej, jag går nog och lägger mig och pluggar hela dagen imorgon.
PUSS! Tack ni få som läser min blogg (för speciellt många är ni inte, men ni är dem bästa♥)
// Julia


Kommentarer
jenni

jaa, men det e jobbigt med brandlarm :P

2008-05-10 @ 18:54:50
URL: http://barajennis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0