Gympan

Har varit på gympan nu, det var roligt. Det gick väldigt bra för mig, det är kul när man får beröm. Uffe och Marie ville ha med mig på tävlingen på söndag. Vilket jag tyckte var väldigt kul, eftersom jag är ny och inte kan så jättemycket. Men tyvärr kan jag ändå inte vara med eftersom att jag har rep. med skolan då.

Det komiska är att Uffe verkar vara lite senil. Han glömmer hela tiden bort att jag inte kan vara med på tävlingen. Så han frågade mig om jag inte kunde vara med på kullerbytta över plint på tävlingen (jag fattar inte varför han vill ha med mig på just det. Jag är ju jätterädd för plinten sen jag gjorde illa mig där och vågar knappt hoppa). Jag svarar "Nej, jag kan ju inte..." Men han fortsätter bara "Jo, du måste bara våga lite mer!". Jag försöker febrilt säga att jag verkligen inte kan vara med. Och då verkar alla andra också tro att jag menar att jag inte kan hoppa. Så alla säger också att jag kan. Jättekomiskt! Men tillslut fattar Uffe att jag inte kan vara med för att jag har annat att göra den dagen... Han ville också ha med mig på frivolt i tävlingen. Han frågade om det inte gick att kidnappa mig från skolan så att jag kunde vara med. Det tyckte jag var roligt!

Nu ska jag vila inför Matte-provet imorgon. Lycka till alla som också ska göra provet! ♥
// Julia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0