Konsert med stor glädje och halsont

Jag har inte skrivit på länge nu eftersom att jag har haft fullt upp med massa konserter och plugg. Men nu känner jag att jag måste skriva om ikväll.

Jag är sjuk nu och har ont i halsen (kan knappt sjunga), ikväll hade jag konsert. Det gick helt okej ändå tycker jag. Det var första året som jag inte spelat något fel på pianot (alla pianoelever spelar upp något stycke)! Och sången gick helt okej, fast jag blev hes på ett ställe precis när jag skulle sjunga solo.
     Hur som helst så brukar Siv (min körledare, och pianolärare) dela ut saker till personer vid denna konsert. Till mig och Madde gav hon en tidig konfirmations present (eftersom att vi snackat om att vi skulle konfirmeras). Det var ett jättefint halsband. Sen delade hon ut massa böcker till andra elever. Jag tänkte att jag inte skulle få något mer och satt halvdöd och lyssnade på vad hon sa.

Sen började hon snacka något om ett stipendium på 2500 kr. Jag lyssnade fortfarande bara halvt, sen säger hon att jag skulle få det! Jag blev jätteglad, jag har redan fått massa gratis solosångslektioner från henne och så ger hon mig pengar nu. Och inte lite heller!

Imorgon har jag prov och ytterligare en konsert. Jag ska sjunga solo där med, så jag hoppas att det går bra med min hals. Nu måste jag plugga.

Ha det så bra ♥
// Julia


Kommentarer
jenni

ooj, fick du 2500 kr?!?

2008-05-23 @ 22:23:47
URL: http://barajennis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0