Om flummighet

Ikväll har jag och min familj faktiskt haft det ganska roligt, även fast vi inte gjorde något speciellt. Vi var helt enkelt bara flummiga. Det är så roligt när någon som inte brukar vara flummig plötsligt blir jätteflummig. Som min mamma, eller ännu mer min morfar. Då skrattar man nästan bara för att det är så roligt att flumma med dem. Såklart är alla flummig personer roliga, även dem som är det nästan hela tiden (Miranda♥).
     När vi satt nu t.ex. och tittade på teve (det var reklam, men annars kollade vi på körslaget), så knäppte mamma om till ettan för att kolla på något där. Då byttes det sedan kanal till tvåan och mamma fattade ingenting. "Titta nu trycker jag på ettan" och så byttes det till tvåan igen "SE! Jag gör ju ingenting!!". Jag själv låg och asgarvade (ja, jag låg ner på en madrass nämligen... eftersom mamma tvingar pappa att ligga nere för att han snarkar. Så nu ligger han bara någon meter ifrån mitt rum så att jag hör honom på nätterna). Jag och Elin hade precis snackat om att man kunde använda gamla fjärrkontrollen till att byta kanal fast mamma hade den nya kontrollen. Så det var väldigt roligt att se på när det byttes mellan kanalerna och mamma inte fattade nåt.

Imorgon ska jag ha genrep. med gympan (inför vår våruppvisning). Så jag måste gå upp vid nio, jobbigt. Jag brukar sova ganska länge annars, idag sov jag till 11.40. Vilket inte är så farligt. Men syrran, hon sov ända till halv tre!! Så när mamma och pappa började tänka på middagen då åt hon frukost.

Puss ♥♥
// Julia



Kommentarer
jenni

åh, när ska ni ha våruppvisning? jag vill komma o kolla!:D

2008-05-11 @ 17:43:51
URL: http://barajennis.blogg.se/
Agnes

Jag tycker fortfarande att din familj verkar jättemysig. Så här flummiga och allt :)





<33

2008-05-16 @ 22:24:09
URL: http://raggiz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0