Självförsvar... mot en insekt

Idag har jag mest tagit det lugnt, vi hade bara 4 lektioner idag (det har varit värsta slappoveckan ju!). Efter skolan var Miranda med mig hem, vi kollade på bandet som min familj spelat in från konserten. Miranda gillade inte att kolla på sig själv, men jag tycker att hon sjunger jättefint!

Mamma bad mig att ta in tvätten från torkställningen, så jag gjorde det nu. När jag burit in baljan med tvätt in till tvättrummet hör jag ett ljud från någon insekt precis vid mitt öra. I reflex slår jag till mig själv, jag träffade strax ovanför ögat. Det gjorde lite ont faktiskt. Hoppas inte att det blir någon bula. Så går det om man är klantig...
     Sen gick jag in till mitt rum istället, och då upptäcker jag en liten blomfluga (som var grön) på mitt finger. Min första tanke var att "aha, där är insekten". Men sen kom jag på att dem inte låter någonting och absolut inte så högt som jag hade hört den andra insekten. Well, that´s me "klantig och osmart".

Ha det bra ♥
// Julia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0