Fadder!!

Jag är dålig på att skriva. Har inte haft så mycket tid. Har pluggat ganska mycket. Men jag måste säga att jag blev glad när jag var i kyrkan i torsdags. Fick reda på att jag skulle bli fadder för de nya konfirmanderna och få följa med till Gotland i sommar! Jätteroligt!

Idag har jag städat mitt rum. Skönt, det såg verkligen hemskt ut. Hade inte orkat städa på evigheter!
Mormor och morfar kom hit också, för att fira mamma som fyller år imorgon. De är alltid lika gulliga och roliga  
Jag kände mig lite klantig idag, som vanligt, när mamma skulle peta över en klyfta sharon bit (det är en frukt och vi hade den överst på en kladdkaka) på min tallrik. För först sa jag: "Jag vill ha två sharon bitar" och då säger hon "okej" och ska peta över den på tallriken. Precis när hon petade över den upptäckte jag att den var så liten och att jag ville ha den större biten (ja, så fräck är jag). Så jag säger "Nej, vad liten och drar bort tallriken". Men då var den redan på väg att landa på min tallrik, så eftersom jag drog bort tallriken landade den istället i mitt te som stod under. Fattar ni vad jag babblar om? Aja, det var roligt iaf.

Jag har även kollat på lite roliga historier idag, vi brukar ju alltid läsa upp roliga historier på min kör, så jag tänkte att jag kunde ta ut lite roliga. Jag hittade några som i alla fall jag tyckte var roliga, men det är ju inte säkert att nån annan tycker det.

- Vad gör de snåla när det blir kallt?...
 De ställer sig runt ett ljus.

- Vad gör de snåla när det blir riktigt kallt?...
 De tänder ljuset.

Jaa.. det var en. Vill ni höra fler får ni komma och kolla på mig när jag sjunger också!

Ha det bäst..
// Julia



Kommentarer
Camilla

Hah den va ju skön :P Asså historian :P



På torsdag ska jag försöka bli fadder också :P



Kram <3

2008-11-17 @ 14:49:23
URL: http://lillmilla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0