Spindlar!!!

I fredags kom Freja hit. Det var jätteroligt. Vi hade bland annat en tävling tillsammans med syrran om vem som kunde hålla uppe armarna längst (man sträcker ut dem rakt ut så man blir som ett kors), det var jättejobbigt! Sen spelade vi kort med mormor och morfar och åt våfflor och äppelpaj.

Igår åt vi middag med Katti, Tom och Joakim. Tom fyllde (50) år, så vi gick ut och åt på restaurang med dem (jättedyrt!). Sen kom de hem hit och här spelade vi lite spel bl.a.
     Sen när vi skulle följa med dem upp till parkeringen för att kolla på deras nya bil ser jag en jättestor spindel precis utanför vår tomt. En verkligen jätteäcklig spindel! Jag tycker att någon ska döda den, för jag får panik. Men ingen vill döda den, pappa bara sparkar bort den lite grann. Efter att vi har sagt hej då till dem ska vi gå tillbaka till huset och då har det kommit fler stora spindlar. Elin sa att de var överallt, jag vågade inte stanna kvar där utan sprang in i huset. Och nu känns det som om det kryper i hela kroppen...

Ha det bra!
// Julia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0