Utelåst

Idag hade vi typ inga lektioner! Kunde haft sovmorgon till 12.00. Istället fick vi sitta och dega i skolan. Jag och Agnes satt och pluggade lite.

När jag kom hem upptäckte jag att dörren var låst (vilket den sällan brukar vara). Och mina nycklar hade jag förstås i en annan väska inne i huset... Så jag satte mig i uterummet, tur att det finns (det är lite kyligt ute), och ringde Linnea. Vi pratade i ca 1 ½ timme. Jag kommer väl få cancer i örat eller nåt nu bara för det.
     Hur som helst var det roligt att ha någon att prata med (fast jag märkte ändå inte att samtalet bröts, utan fortsatte att snacka med mig själv... Tills det blev ovanligt tyst i luren). Linnea försökte hjälpa mig med min novell. Sen var hon även så snäll och sa att jag kunde komma till henne och äta middag (jag började bli lite hungrig). Fast precis när jag var påväg kom pappa hem.

Jag bestämde mig för att gå till Linnea i alla fall och vi hade det roligt som vanligt. Tyvärr kunde jag inte stanna så överdrivet länge eftersom Linnea skulle på gympa (jag ska ju inte gå varje gång, så jag går på onsdag och torsdag. Hoppas att jag är hel frisk i foten då).

Nu har jag snackat lite med teaterapan Ella. Hon kom med jättebra novell förslag (sorry Linnea  dina var också bra). Så jag ska testa att skriva lite på den nu... Jag måste väl öva lite på spanskaglosorna också (fick höra idag att vi hade läxförhör imorgon... Så går det om man missar en dag i skolan. Då får man helt  plötsligt bara en dag på sig att öva istället för fyra).


Ha det bra!
// Julia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0