Kaos bäddning

NU äntligen är jag klar med att bädda sängen (byta lakan och så). Det tog typ 3 dagar.
Första dagen jag tänkte bädda skulle jag hämta nytt lakan, påslakan och örngott.. Jag märkte att det inte fanns så många lakan rena, inget påslakan och mitt duntäcke som jag längtat efter var spårlöst försvunnen (mamma som tagit det till hennes lägenhet...). Men jag hade sparat några lakan som jag bara använt två gånger under sommarlovet. Tänkte att jag kunde ta dem. 
     På kvällen när jag skulle sova började jag hosta och så när jag låg i sängen. Då kom jag på att jag haft lakanen hos Freja som har katt. Så det blev en liten allergisk reaktion. Flyttade upp och sov i mammas och pappas säng (ingen sov ändå där för tillfället).

Nästa dag bytte jag till två andra lakan. Och nu idag bytte jag till ett rent påslakan.
Pheuw  vilket jobb!

Får se hur sent jag går och lägger mig idag. Ska ha som mål, senast halv 11! (kommer nog inte gå!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0