Julrim och presenter

Nu sitter jag här själv på mitt rum, alla andra har gått och lagt sig. Det var otroligt fort den här julaftonen passerade, ovanligt fort. Jag och Elin vaknade runt halv tolv, då gick vi upp och åt risgrynsgröt med mamma och pappa. Elin fick den årliga mandeln i gröten. Så vi andra får väl vänta med att hitta kärleken (i år körde vi med att den som fick mandeln kommer att hitta någon nästa år. Vi brukar köra med att den som får mandeln får en lycklig jul, men i år är tragiskt nog HELA familjen singlar. Så ja.. Vi får väl se Elin om du hittar någon nästa år).

Efter vi ätit gröt städade jag lite på mitt rum och sedan gick jag upp och bastade (också nåt vi gör VARJE jul). Det var skönt. Jag hann även fixa mig klart lagom till när Kalle Anka började vid tre. Det kollade vi på medan vi åt gott och drack julmust.



Mamma åkte för att hämta mormor och morfar efter Kalle och när de kom hit åt vi middag, var inte alls hungrig efter alla pepparkakor, lussebullar, kolor, knäck m.m.

Elin och jag fixade sedan de sista julrimmen. Nu kan ni få höra några julrim:

När du ligger i djupa drömmar,
kan denna sak göra så att öronen ömmar.
Men det är bara att ta nya tag,
för framför dig väntar en helt ny dag
(väckarklocka, pappa)

Nu kan du utan trassel och besvär
ta med dig denna nästan var du än är
(trådlös telefon, mamma)

Att du oss alltid frågar är ej vad vi vill
därför ger vi dig något som hör klänningen till
(halsband, mamma)


Ja, det var några av de presenter Elin och jag gav. Jag själv fick sjukt bra presenter (som vanligt). Jag känner mig sååå bortskämd!! Men jag är ändå glad. Jag fick bl.a. :
* Filmer (mamma mia, walk the line, P.S. I love you)
* Jättemysiga strumpor från Elin (jag kollade på dem när jag var i spanien och sa att jag ville ha dem!)
* 300 låtar (med ackord) att spela på pianot, massa bra låtar!! Nu har jag nåt att göra!
* Pengar!!! MASSA pengar (behövs):
-250 kr från mormor och morfar
-300 kr (presentkort i haninge centrum) från mamma
-rikskuponger (värda 700 kr) från mamma
-5000 från pappa

HELT SJUKT!! Ja, tack alla. Blev fett glad (men ni behöver inte skämma bort mig så!!)


Årets tomte (= mamma.. som var tomte för första gången och inte vet hur man har ett skägg) 



Kommentarer
ElisÄ

hahaa vad roligt hon hade skägget! XD

2009-12-27 @ 01:25:38
URL: http://elises.devote.se
Lena

Hej Julia,



Kul att du fått hem storasyrran igen, kan tänka att du längtat som sjutton.



Skickar ditt roliga film-mail vidare till alla möjliga personer och det är uppskattat, alla blir helt paffa. Fast nu börjar det visas på tv, så det blir väl inte samma sak framöver kanske.



Ha´t så roligt på buggen på fredag.



Kram från gudmor.

2009-12-30 @ 19:53:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0