Övernattning i Jordbro

Direkt efter skolan igår åkte jag till jordbro kyrka, med världen största packning. Jag förstår inte hur jag fick in allt i skåpet i skolan. Jag hade: 1 väska (stor) somm rymde luftmadrass, sovsäck och kläder m.m., 1 gympasäck, 1 skolväska, 1 kudde. Jaja, hur som helst var jag glad att jag hittade till kyrkan (jag med mitt dåliga lokalsinne).
     Som vanligt var det jättemysigt (som det brukar vara när man är med "kyrkpersoner"). Vi åt mat, flummade, hade andakt, sjöng ännu mer, lekte, spelade teater. 

Det var skönt att vi faddrar och ledare inte alltid behövdes (t.ex. då konfirmanderna, kottarna, hade lektioner) då kunde vi ta det lite lugnt. Om vi inte skulle hjälpa till med något annat, som att fixa fikat eller maten.

När vi skulle sova sjung vi för kottarna. Ledarna gjorde förut om texten till "Good night sweetheart". Och de sjöng den för oss också, när jag var konfirmand.

Godnatt små kottar det är dax att sova
Godnatt små kottar ni måste lova
Inga bus nu och inget partaj
För godnatt små kottar godnatt 

Ja, det var väl det som hände på övernattningen. 
Jag börjar tycka bättre om mina kottar nu, de är snälla.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0