När jag INTE är rolig att umgås med

Åh, vad det inte är kul just nu... Först så åker jag iväg till "Fria röster" (kören i skolan) för att sjunga, vi var jättefå där. Och det är verkligen jättenågra som ska vara med på juluppvisningen i kören. Så Anders (körledaren) försöker verkligen få mig att vara med. Det vill jag jättegärna. Problemet är bara att det krockar (som det ALLTID gör runt julen) med brandbergens konsert som jag bestämt mig för att gå på. Ska köpa skivan från förra året där jag sjöng solo och träffa alla gamla klasskompisar igen och åhh.. Jag får panik, vad ska jag välja?

Sen när jag kommer hem och loggar in på schoolsoft (program som man har genom skolan för att hålla koll på betyg och schemat osv.) märker jag att geografiresultatet (från provet) kommit in. Mitt målbetyg för geografin är mvg och jag trodde verkligen att jag kunde få det, eftersom allt gick så bra först. Lärde mig alla världens länder och trodde verkligen jag fattade allt av det vi skulle ha prov på. Tills... resultatet kom in. Då upptäckte jag att min syn på det hela var lite fel. G+ fick jag, hur lyckat är inte det? Usch och fy vad sur jag blev!!!

Alltså, umgås INTE med mig när jag precis fått ett dåligt betyg eller när jag kommit försent eller liknande. Jag är inte den roligaste då, klagar ganska mycket och tänker bara på mig själv...

Men annars är jag väl helt okej att vara med?
En kul sak var att när jag kom hem var det adventspyntat i huset. Det blir man alltid glad av! Så nu ska jag tänka positiva tankar, kämpa på med de sista 5 proven vi har (+ en redovisning). Och sen är det lov. Wohoo!!

Puss och kram från en sur Julia


Kommentarer
Elin

Usch, jag hatar sånt! När man tror att man har fattat allt eller att det allmänt bara gick bra, innan man får tillbaka resultatet och märker resultatet. Men det är bara att kämpa på igen Julia. Snart är det jul så =) Va mysigt med adventspynt. Jag vill också pynta! ^^ Inga gömda tomtar i år eller? :P <3

2009-11-27 @ 19:01:29
URL: http://elinpelin19.blogg.se/
Elisä

Haha, stackare, jobbigt läge :/

Ja man blir bara sur när man får under VG. :P

Men men, det fixar sig :)

2009-11-28 @ 00:15:59
URL: http://elises.devote.se
Linnea Norberg

MAN FÅR BITA I DET SURA ÄPPLET. Det är bra att ha höga förväntningar, då lyckas man ännu bättre.

2009-11-28 @ 00:46:58
URL: http://frialinnea.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0