Våfflor och vandalisering

Helg, äntligen. Fast veckan har faktiskt gått otroligt snabbt!

Efter skolan idag gick Freja och jag omkring i centrum lite, vi träffade på Elise. Jag skrek när jag såg henne, haha. Blev jätteglad. Det var aslänge sen. Jag har inte träffat alls många från förra 9e på jättelång tid!!
I alla fall, efter att ha varit hemma en snabbis åkte vi till Lotta på "våffel-fest". Temat var alltså våfflor (jag var själva våfflan, Freja grädde och Miranda sylt. Emmie och Lotta var jättefint våfflade i håret).

På väg till Lotta, då vi klev av bussen stannade jag och Freja upp. Några killar stod nämligen och höll på att klättra och sparka på en bil. Och så har man snackat så mycket om civilkurage och att man ska agera men vad gör man när det verkligen händer? De var ca 8 utländska killar och vi 2 tjejer. 
    Freja bestämde sig för att säga emot. Så hon skrek på dem (de var på andra sidan gatan) och sa att de var töntiga och sa åt dem att sluta. De började såklart tjafsa emot. Och det blev en liten diskusion... 
    Efter ett tag gick Freja och jag därifrån, de börjar då följa efter oss. Hjälp, det var en av de stunder i mitt liv då jag verkligen var jätterädd! De gick efter oss och sa: "Jag tar den högra". Freja och jag fick då panik, eftersom vi inte ville bli varken misshandlade eller våldtagna. Och vad skulle vi göra, vi kunde inte gå till Lotta. Skulle de följa med in?!
    Som tur var svängde de av när vi kom till bostadsområdet. Och vi kutade hem till Lotta. Där ringde vi till polisen och berättade lite.

Aja, sen resten av kvällen var det lugnt. Kul att träffa tjejerna igen.


Kommentarer
Natta

hahahahahahahahha vad roliga ni eee;D jag kan tänka mig freja alltså:D<3<3

2009-11-07 @ 00:34:32
URL: http://bubbleandtrouble.blogg.se/
Joachim

Hejsan Julia:) hur är det med dig?

2009-11-07 @ 01:07:34
URL: http://cityboys.blogg.se/
ElisÄ

Gud vad läskigt! :O OMG aasså :O



Taack tack tack ^^

Jaa det var jättekul att se dig idag, blev åxå jätteglad :D <333

2009-11-07 @ 02:02:06
URL: http://elises.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0