Kottendagen

Sitter här på mitt rum nu, ska snart tjäna pengar genom att massera mamma och pappa (1 h var!!). Det kommer jag tjäna 200 kr på, det behövs. Jag är helt pank!!!
Idag har varit en skoj dag. Blev indelad i en grupp i skolan och iden gruppen fick vi leka och lära känna varandra, vi fick göra olika grenar och möta andra klasser. Jag tyckte det var hur kul som helst.
Några grenar var t.ex.
säckhoppning: tror alla vet hur man gör.
Spindelnätet: man ska få igenom hela nätet genom olika hål (rep är uppsatta mellan två träd så att det bildar hål) så man fick lyfta och bli buren.
Blindbock: en fick ha på sig en bindel (skidglasögon med tejp framför tror jag det var, så man inte såg nåt). Sen skulle man leda fram den personen enbart med hjälp av djurljud. Så vi fick bestämma innan vad olika läten skulle betyda. Typ, muuu= sväng vänster. Mycket roligt!
Kropp mot kropp: Olika kroppsdelar på två personer ska nudda varandra och man ska ha en lapp mellan dem. När man tappar en lapp är leken slut. Jag fick bl.a. sitta: armhåla-rumpa med en tjej (Sara) och mun-näsa med en annan tjej (Joanna).

Ja, det har som sagt varit en rolig dag. Har lärt känna några fler.
puss!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0