Frejas fail under lovet

Nu när jag var inne på roligheter kom jag på en annan rolig sak jag glömde att säga förut.

Då vi skulle fira Emmie
Lotta: Ja, då brukar man ju sjunga något också. Vad ska vi sjunga?
Jag: Happy birthday? Nej, den sjöng vi ju vid dörren när Emmie kom... Hmm, någon annan?
Det blir tyst ett tag
*Freja ställer sig bestämt upp och börjar sjunga*: "We wish you a merry..."
Hon kommer på sig själv med att det kanske var ett litet dåligt val av sång att sjunga då någon fyller år.
Alla börjar skratta!

På bussen samma dag, när vi skulle hem från Lotta
Freja: Åh nej! Jag vet vad jag glömde!! Min mobil..
Jag (tänker tyst för mig själv): Som vanligt...
Freja: Nej, jag måste gå av bussen och gå tillbaka och hämta den!
Jag: Ska du inte kolla efter i väskan först? Den brukar ju ligga där...
Freja: Nej! Jag går av nu.
*Plingar och kliver av* *Nån minut senare ringer min telefon*
Freja: Den var i väskan...

Så typiskt Freja, då var hon tvungen att vänta i en halvtimme på nästa buss (i ett inte så trevligt väder). Hon bestämmer sig för att gå några stationer... Suck.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0