Sagan om Julias dag

Då jag vaknar blickar jag ut över den snötäckta tomten. Helst av allt vill jag stanna inne i värmen, under mitt duntäcke... Men efter 40 minuters snoozande går jag äntligen upp ur sängen.
 


Jag öppnar dörren och upptäcker att det är riktigt kallt ute idag. Jag får övningsköra till skolan och pappa tjatar om att jag ska köra försiktigt för att det är så halt. Får motorstopp för första gången på länge (hade då buss 840 och massa bilar bakom mig), pinsamt! :(



Vi har Naturkunskap, religion, lunch i 20 minuter sen kör resten av lunchen. Efter lunchen har vi matte och tillsist är det foto. På fotot får vi tillbaka ett omdöme på den förra fotoinlämningen vi gjorde (jag hade ju studio). Gunnar, läraren, sa att endast två elever hade lyckats få mvg (dock mvg-). Gissa vem som var en utav de två!? :D

Går hem och fotar lite till (måste ju fortsätta att vara bra). Så svårt dock. Denna gången har vi massa olika saker att fota: Grodperspektiv, fågelperspektiv, motiv i centrum, diagonal vinkel, lodrät vinkel osv.. Man vet inte vad man ska börja med! 

Är det detta som menas med fågelperspektiv kanske? :p 

 



Nu är jag hemma och njuter i värmen. Ska snart iväg igen dock för att åka till kören. Men nu ska jag vila upp mig!

Vi har förresten satt upp en ljusslinga på vår tomt! Nu är det snart dags att julpynta!! :D



Alla foton är tagna idag (och Elin fick agera mig imorse) :)



Kommentarer
Elin

Jag gjorde ju hela storyn ;P hehe, neee

2010-11-25 @ 16:00:27
URL: http://cassler.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0