Nu vet jag varför jag är så jobbig!

Jag låg och läste en tidning igår på mammas jobb... Utifrån den har jag kommit på att jag har ett väldigt stort kontrollbehov (så det är det som gör mig så konstig och jobbig... har alltid undrat :P). Det känns ju inte så bra. Jag förstår att folk tycker att jag är jobbig ibland.

Några bevis:
* Vill göra de mesta sakerna själv så att inget blir fel.
* Skäms för sånt andra gör.
* Känner att jag måste prata bara för att det är tyst, känns som det är mitt ansvar även fast de andra lika gärna kan få igång ett samtal.
* Vill att alla andra ska ha det bra (därför måste man prata så att de andra får det kul osv.)
* Hög prestationsångest.

Däremot står det på lite olika sidor på internet att man kan mobba/misshandla personer för att känna kontroll. Eller att man avbryter personer som pratar och börjar snacka om något annat för att ha koll på vart samtalet leder. Riktigt så hemsk är jag inte... Hoppas jag.


Nej inte ett behov av fjärrkontrollen, men visst var jag fyndig när jag valde bild? :)


Kommentarer
Elin

Jag är precis likadan... XD så klart.. syskon som vi är ;P

2010-10-28 @ 00:12:09
URL: http://cassler.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0