Busschaufförer

Vissa är riktigt jobbiga och kan förstöra en hel dag och vissa är bara så supersöta så man inte kan sluta le. Har varit med om båda. Idag var jag med om den sämre sorten. 4 killar sprang som galningar för att hinna med bussen, han släpper på den första som ber honom vänta en sekund på de andra. Men busschaufförer stänger dörrer och säger: "de som hinner hinner". Tillslut släpper han på de andra i alla fall.

Exakt likadant var jag också med om. Jag och Ida skulle ta bussen, Ida var seg så jag sprang i förväg. Han släpper på mig och jag ber honom vänta på min kompis (som bara är nån meter ifrån dörren). Han säger nej och stänger dörren. I lite smått panik utbrister jag "Men då måste jag av!".. Han säger nej och kör iväg. Haha, Ida ser mig åka iväg. Hon får gå en hållplats där jag klivit av. Suck.

Såklart finns det dem som släpper på en utan att ta något klipp på remsan eller låta en åka med fast man inte hittar sitt busskort. En stor kram till dem!


Källa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0