Första dagen på jobbet

Är nu hemma efter ha varit hos Esther, Cecilia och Peter.

Det var jätteroligt. Är så glad för det här jobbet. Jag träffade pappa Peter i trollbäckens centrum och därifrån åkte vi gemensamt till skolan och hämtade Esther, hon visade mig runt lite. Pappan körde bil hem medan Esther och jag gick hem till huset, det är bara några 100 meter.

När vi kom hem till dem lekte jag med Esther medan pappan gjorde middag. Esther lekte frisör, så hon kammade mitt hår och fixade lite (skönt!!). Sedan lekte vi med alla hennes barbiedockor och hon visade mig andra leksaker hon hade.

Jag åt sedan mat med dem, maten var jättegod. Både mamman och pappan var hemma den här gången. De är jättetrevliga att snacka med så vi satt och snackade under middagen. Esther gick för att titta på TV så jag kunde snacka lite själv med dem.
Jag är också 200 kr. rikare nu vilket känns helt underbart!

Det enda jobbiga är att det är lite långt att gå till bussen. Är så långa jobbiga raksträckor som aldrig tar slut! MEN då blir jag vältränad på samma gång.

Nästa gång jag kommer är nästa måndag, då ska jag hämta Esther själv och sedan laga lite lätt mat till henne också.


200 kr, nycklar till deras hus, och en bild på Esther.


Lite dålig bildkvalité. Men kul för er att se kanske? Hon är typ världens sötaste, påminner verkligen om mig när jag var liten! Det första hon sa när hon vaknade imorse var tydligen "Idag kommer Julia!".


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0