Plugg, Yatzy och filmkväll

Har nu läst 14 sidor i boken "Litteraturhistoria" om svenskt 1700-tal och gjort anteckningar.  Igår läste jag 25 sidor i vår engelska bok "Animal farm" en ganska intressant bok tycker jag.
Kvar att plugga är nu "bara" spanska (prov nästa vecka, så bl.a. lära sig 125 glosor), historia (prov nästa vecka om första världskriget m.m.), engelska (massa glosor), samhälle (några sidor) osv. Suck....

Syrran kom hem från kryssningen och gjorde mig glad. Hon hade maaassa roliga saker med sig. Jättemycket godis och ett stort yatzy-spel!! Mamma, Elin och jag körde en omgång Yatzy. Elin vann, mamma kom tvåa och jag förlorade men det var kul i alla fall.

Nu laddar vi inför filmkväll. Vi ska kolla på "Yes man" i alla fall, får se om det bara blir den eller om vi tar någon till. Elin har sett den redan men inte jag, så det ska bli kul att se den.  




Tärningarna är alltså jättestora och lite svåra att slå med! En sida är typ som en femkrona


Jag fick i alla fall Yatzy i 6:or och sedan fick jag det en gång till så jag kunde skriva det på 6:orna också!!


Mamma bakom allt som Elin köpt.. Bubbliz (för min skull... mitt favoritgodis!!! fett sött), läkerol, dumle, snickers, jenki, turkisk peppar, extra m.m.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0