Spela in "Samson" i studio

Ojojoj, idag har det varit en riktigt lång dag. Har bara ätit en tallrik fil och två dubbelmackor sen jag steg upp imorse halv 8.

Efter skolan väntade jag en timme i skolan och typ halvpluggade lite. Åkte sen till Jordbro. Fick vänta ett tag (40 minuter) på Modou eftersom han var tvungen att åka hem och ladda ner musikfilen, dvs. bakgrundsmusiken. Blev lite utstirrad av alla som åkte förbi i bilarna och flera kom fram och hälsade på mig. En försökte bli min "kompis". Ville ha mitt nr. och sa att vi kunde ta en fika nån gång. Han tyckte jag var så söt. Haha, har de aldrig sett en blond tjej i Jordbro som står och väntar eller?!

Sen kom i alla fall Modou tillslut och räddade mig. Modou är typ världens snällaste och roligaste, jag har skrattat mycket idag!

Vi åkte till deras studio där i Jordbro. Jag fick stå i ett rum med hörlurar och mick och han i ett annat där han kunde mixa allt. Det var riktigt riktigt kul. Jag fick hitta på stämmor också medan jag stod där. Han sa att jag skulle hitta på nåt bara. Inte så lätt och när jag analyserar så här efteråt så vet jag att det inte låter helt rätt att ta kvinter om det är tvåstämmigt.. Men aja, det är inte lätt när man står där och ska hitta på nåt.

Nu har jag i alla fall låten på min mobil. Konstig känsla!!!

Jag lyssnar sönder låten, så jag hör ALLA fel nu.. Alla falska ställen, alla sluddranden på orden. Och stör mig på att bakgrundsmusiken är högre än sången. Men Modou ska fixa det (sistnämnda) sa han, så det är ju bra!

Aja, sjukt kul var det här! Tack Modou för det!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0