De där små tipsen...

... som gör livet enklare.

Kopierade några sidor från en tidning som Erika köpt. Sjukt roliga tips om små saker man alltid irriterar sig på i livet. Här kommer några av de roligaste exemplena:

---------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Du har fått en sticka
Lägg en bit övermoget bananskal med insidan mot området där stickan sitter och täck alltihopa med ett plåster. Enzymerna kommer att dra ut det främmande ämnet (stickan) ur huden.

10. Du kan inte sluta hosta
Låtsas att du suger på en hård karamell så att saliv täcker insidan på halsen.

15. Du håller på att få en finne i ansiktet
Låt hett vatten rinna över en metallsked i tio sekunder och tryck sedan skeden mot området där finnen ligger på lur. Det kommer att fördröja finnen i några timmar och den kommer också att bli mindre när den väl poppar upp.

32. Du känner dig uppsvälld och gasig
Uppsök toaletten, ställ dig på alla fyra med rumpan i vädret och gunga fram och tillbaka tills gasen är borta.

45. Du har fått en massa kliande myggbett
Tandkräm med mintsmak minskar klådan.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

1:a skulle jag älska om den funkade. Jag HATAR att dra ut stickor!!
10:e, vem har inte det problemet när det är tyst i ett rum (typ prov) och alla vänder sig om och stirrar för att man hostar så mycket.
15:e, OMG om den funkar! Då skulle jag slippa klaga. Jag provade faktiskt detta, har inte märkt så stor skillnad.
32:a tyckte jag bara var så sjukt kul!! "Julia vad GÖR du egentligen där inne på toan?"
45:e skulle också lösa många somrars problem!

    
Källa                                Källa                                      Källa


Kommentarer
Frida

Sv: okej jag tror också att det bara är tillfälligt eftersom att de kom så plötsligt.



Ska helt klart prova detdär med skeden!



Jag kan tyvärr inte på sportlovet, ska till Italien och åka skidor. Men en fika eller nått annat låter jättekul! Såg bara när du har tid så anpassar jag mig. :)

2011-02-09 @ 11:16:42
URL: http://fridajs.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0