Filminspelningen

Blev en tidig morgon idag. Gick upp för att ta mig in till Upplands väsby (wow, jag hittade)! Inspelningen skedde i deras lägenhet. Jag fick ett varmt välkomnande från Natalia (hon som gör filmen), hon kramade om mig :) Träffade de andra tjejerna som jag skulle spela in med! Så söta allihopa, snodde bilder från deras facebook så ni får se. Trodde dock att de var lika gamla som jag men de var 95:a och 96:or!!!

Jag fick sätta på mig en vit klänning (kunde hon inte nämt att den var vit innan jag gjorde mitt val av extremrosa trosor... tur att filmen är i svart/vitt). Den var söt! Fick även ha ett band kring midjan och i håret. Blev sminkad, såg ut som en docka.

Det kändes som att vara en riktig skådespelerska när vi väl började. Det var lampor och fläktar riktade mot oss. De använde sig av såna här tagningsbrickor (tagning 13 *klipp*) :) Vi fick stå och se lite smågulliga ut och viska våra repliker. Sjukt konstiga och lite halvsnuskiga.. "Vill du ha mig?", "Du kan inte få mig", "Du får bara drömma" osv. Det var tydligen en gammal gubbe som ska drömma om oss. Han vill vara vinden som smeker unga flickors ben (träffade dock honom och han var jättegullig i verkligheten!). Drömmen avslutas lite roligt med att hans fru kommer in i drömscenen och hytter med en brödkavel och frågar vad han håller på med.

Vi åt lunch och spelade sedan in lite viskljud... och sen var vi klara. Jag fick åka bil en bit med Josefine och hennes mamma. De släppte mig vid mörby centrum och Josefine hjälpte mig att hitta rätt.

Bion kommer att ha sin premiärvisning på en bio i upplands väsby! :D Häftigt värre! Alla som vill får komma (känsliga tittare varnas...). Sedan skullle de skicka den till några festivaler eller nåt! Kul i alla fall, ska bli spännande att se resultatet!



Josefine. Hon kom in efter mig på castingen! Så himla söt tjej och vi sökte till samma roll, shit förstår ni vad jag tänkte när jag gick därifrån ("jag kommer aldrig att få rollen"). Konstigt nog fick båda två rollen! Så glad för det, hon är världens härligaste person och vi har så många gemensamma intressen. Hennes mamma är också sjukt härlig. Snackade om att hon skulle åka och köpa en köttyxa... Lät lite farligt... men hon skulle faktiskt bara ha det till kött. :P


Hanna och Alexandra (hittade den här på Hannas facebook, så söta de var!). Hanna till vänster, det var till henne jag fick viska min replik. Sjukt söt tjej! Alexandra till höger, Natalias syster, var också sjukt gullig. Gillade båda två otroligt mycket!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0