Idre sammanfattning

Vad sött att så många av er höll koll på att jag skulle komma hem på söndagen. Jag var dock sjukt trött igår så jag orkade inte skriva något då, men här kommer en sammanfattning:

Torsdag: Avgången med bussen blev väldigt försenad pga. punktering på bussen. Vi fick sitta i skolan och vänta i drygt 2 timmar (Malin och jag spelade bomb it och vi spelade även red ball). Därför kom vi även fram väldigt sent, runt 02.00. Bussresan bestod av spel ("med andra ord") och lite vila och prat.


Vi roar oss framför datorn då bussen är seg. Malin spelar red ball.

Fredag: Alla var ganska trötta efter att ha somnat sent och gått upp tidigt. Det var en härlig dag, ca -6 grader och lite dimmigt...

Jag i slutet av dagen: Wow, vilken cool backe!
Malin: Julia, vi har åkt här typ 5 gånger...
(Då förstår ni hur dimmigt det var... man såg typ 10 meter framför sig!)

Vi åkte massa olika backar. Vi fick frukost och lunch, jättegod bufé! Till middag handlade vi ingredienser och lagade tacos i vår stuga. Sedan gick vi och badade och bastade. Vi kom in som under 16 år för att han bara antog att vi var under. Han blev generad när han kom på att vi var äldre, så han lät oss gå in för 25 kr iställer för 50 kr i alla fall. Efteråt köpte vi glass, gott! Vi fick världens största kulor av samma snälla kille!


Lördag: En ganska kall dag, ca -11 grader. Vi åkte hela dagen, gick hem och tog en tupplur. Till middag lagade vi tonfisksallad. Sedan hade vi en spelkväll med "rappakalja" och "med andra ord". Det blev mycket skratt. Roligast var Linneas beskrivning av en eskimå: "Typ som en asiat... fast i snön". "Ni kanske tänker Linnea i Idre.. men inte det".









Söndag: Vi städade stugan. Sen åkte vi i backen hela förmiddagen. Därefter väntade en lång bussresa hem. Jag sov mestadels, var så trött!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0