Svårt att andas

Vi tittade på en film idag på naturkunskapen. Det handlade bl.a. om allergier. Så när en tjej som var allergisk mot getingar blev stungen av en fick man se en animerad verision av hennes strupe som blev allt mindre och mindre. Tjejen fick svårare och svårare att andas. Det fick även jag, antar att jag levde mig in så mycket.

Jag har själva haft så svårt att andas eftersom jag hade astma som liten. Läkaren sa till pappa "Tänk dig att du andas genom ett sugrör. Andas in, hoppa sen upp och ner 10 gånger och försök sedan att andas ut... Så känns det för henne".

Jag är så glad att jag slipper allt sånt nu.


Bild från när jag var liten (då hade jag fortfarande astma). Pappa sprutar med vattenslangen på mig så jag får testa mitt paraply (antar jag). Härlig stil man hade ändå, skulle gärna vilja ha de där kläderna nu! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0