De gör det för att retas?

Är det bara jag som har känslan av att insekter verkligen ger sig på de människor som hatar dem mest. Idag låg jag och solade och så hörde jag nåt brummande över huvudet. "Var tog den vägen?" tänkte jag eftersom den försvann så fort. "Aja, skönt..." tänkte jag sedan och fortsatte att sola... men faran var inte över... När jag sedan böjde mig fram såg jag att den hade bosatt sig i mitt hår, en liten bärfis.

Samma sak är det med dessa getingar. Det hände en gång att jag (själv) gick förbi en fotbollsplan full med snygga killar. Runt mig hörde jag ljudet av en geting. "Inte bli hysterisk nu..." tänkte jag och gick en aning fortare. Men den skulle förstås sikta in sig precis på mig så att man fick flaxa runt som en galning och skämma ut sig.

Nej, suck för insekter under den fina sommaren!



Kommentarer
Jenny :D

En gång när jag väntade på bussen så ställde en spindel in sig på att typ jaga mig. Den gick emot mig vilket håll jag än backade xD

Sedan, samma eftermiddag, så var det en likadan spindel (det kan ju inte ha varit samma.... tror jag...) som var i vår bil när pappa körde och den spindeln skulle också på mig! Den typ hoppade från fönstret på mig! Jag brukar inte vara rädd för spindlar, men dom där var bannemig läskiga...

2011-06-04 @ 22:13:31
URL: http://mittfrankrike.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0