En dålig dag!

Ni behöver inte läsa det här extremt långa inlägget... Jag bara kände för att skriva av mig!

Hem till Emmie:
Satte klockan på 07.00 imorse. Men trött som jag var efter att bara ha sovit 5 timmar tänkte jag att "jag ska bara somna om i några minuter tills klockan ringer nästa gång". GÖR ALDRIG DETTA!!! Jag vaknar ett tag senare och har en känsla av att det gått liiiite mer än några minuter. Kollar nervöst på klockan. Den visar 08.00!!!!

Jag får panik. Minns ingenting längre. Kollar på lappen som jag skrev kvällen innan. Bussen går 08.08! Utan att tänka slänger jag på mig några kläder från golvet (HELT omatchande... grönt och knallrosa... hmmm):


Jag hinner inte sminka mig så jag känner mig extremt ful. Jag hinner inte heller käka någon frukost... att springa hela vägen till bussen är inte kul om man inte har ätit någon frukost. Men det gjorde jag i alla fall. Dessutom är det till busshållplatsen längst bort jag ska, 840, den som alltid kommer lite för tidigt. Även idag.. Typ två minuter för tidigt! Grrr vad sur jag blev!!! :(

Jag ringer till pappa och ber honom att skjutsa mig till Vega. Kändes inte bra att väcka honom efter att han jobbat natt, men ibland är man desperat. Snäll som han är kommer han till sågen och kör mig till Vega.

Där väntade jag på Lotta och Miranda som kom med bussen. Sen kunde vi överraska Emmie med våra presenter och lite sång. Nu kan jag säga vad presenterna var: "1001 cupcakes" och ett eget gjort spel "Choose before you loose" där man får välja mellan olika personer i olika dilemman, ex. "Vem skulle du helst vilja bada naken med?" och så får man dra några namn som man skrivit på lappar. Man kan även få välja mellan att göra olika saker "Pussa personen brevid dig eller gör 20 upphopp".  Jag tyckte att det var väldigt kul i alla fall och tror att Emmie blev glad.

Tandläkaren:
Jag hade gärna velat stanna ett tag till hos Emmie och sjunga (Miranda och Lotta stannade ett tag), men jag var tvungen att åka till tanghygienisten i Tyresö. Så jag åker dit och sitter där och väntar... Först är jag lite tidig så jag väntar i 20 minuter. Sen tänkte jag att min tandhygienist bara var lite sen så jag väntar i ytterligare 10 minuter. Sen går jag fram till receptionisten och då säger hon att "Va, nej du ska inte vara här! Jag skickade ett mail till dig om att Dajana har varit sjuk hela veckan. Jag är hemskt ledsen...". Grrrrrr!!!! Med fakesmile på säger jag lugnt "Det gör inget!" men egentligen var jag skitsur. Hela min dag hade ju blivit förstörd av att jag försov mig. Till råga på allt missade jag precis bussen hem och fick vänta i en kvart på busshållplatsen.

När jag äntligen kom till sågen och skulle gå hem från bussen så började det regna... Jag fick traska hem i regnet.

Men NU är jag hemma... Snart ska jag iväg igen... Tillbaka till tyresö för att jobba. Nu måste jag städa mitt rum för att Elins kompisar nog kommer ikväll. Skulle även behöva plugga!!! Men egentligen skulle jag bara vilja skita i allt och sova.


Kommentarer
Linnea H

Hatar såna dagar!!!! ÅÅh :(

2011-03-05 @ 14:08:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0