Körlektion

Skulle gå till grönlunds för att boka körlektionerna som jag fick i 17-års present (det är så dags nu 4 veckor innan man fyller 18 år). Skulle se om de hade några tider men de kunde inte komma in på datan för att det var några killar som jobbade där just då.

Däremot träffade vi Alex som Elin körde med. Han kände igen pappa och tyckte att jag var lik Elin. Så frågade de lite om hur mycket jag kört och så. Sen sa Alex "vi kan gå ut och köra nu på en gång så jag får se hur du ligger till". OJ vad nervös jag blev. Det kom så plötsligt!! Dessutom var det första gången jag körde någon annans bil så det kändes jättekonstigt och svårt.

Gjorde massa fel. Men det kändes lärorikt. Han var verkligen en lugn lärare som sa till i tid och inte skrek då man gjorde fel utan bara sa lugnt ex. "vet du vilken hastighet det är här?" (jag körde i 40 där det var 30 vilket skulle innebära flera tusen böter för honom och körkortsindragning för mig.. men ändå var han lugn)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0