Puppet show!

Alltså, idag är jag verkligen på bra humör! Trots att jag verkligen har jobbat hela dagen.

Tog Lucy till hennes simning och hon var på helt okej humör den här gången! Hayley berättade då om en puppet show (dockteater) som skulle vara på kvällen.

Jag kom sen hem, gjorde lunch till Lucy och mig. Tog en tupplur tillsammans med Lucy. Åkte för att hämta Beth. Hem för att äta. Glömde nästan bort Beths piano, kom på det 10 minuter innan då Ellie skickade ett sms om det. Skyndade oss dit. Kom hem, lagade mat...

Och eftersom jag sen var på så bra humör... tog jag frivilligt barnen till dockteatern i Lossiemouth! Jag tänkte att det kunde vara kul. Mamma tog alltid mig och Elin på teater och jag minns att jag tyckte att det var jätteroligt!

Kan vara så att jag skrattade mer än barnen! Teatern var en julteater, om Jesu födelse. Och de gjorde det så otroligt bra! Jag bara skrattade genom hela showen. Massa omgjorda låtar så att det blev lite musikalkänsla och många roliga skämt. Jag ångrar verkligen inte att vi åkte dit. Och barnen var så gulliga där, uppförde sig verkligen. De turades om att sitta i mitt knä.

Hayley presenterade mig även för massa andra mammor. Hon är verkligen snäll, bryr sig så mkt om mig. Och oj, nu vill flera använda mig som barnvakt. Om jag vill kan jag nog få jobba extra varje vecka! Bra med pengar för ett enkelt jobb :)

Här följer några bilder på Maria och ängeln, de tre vise männen och typ alla i slutet! (lite suddigt dock, satt långt bak så det är inzoomat med iPhonekameran)

 

 

 

 



Kommentarer
Mormor

Julia, jag är inte alldeles säker på att det var meningen att skratta på dockteatern. Kanske kände teaterfolket att dom misslyckats helt att föra fram julbudskapet!Men det förstås, det är ju "det glada budskapet" så varför inte?!! -- Skicka ner ditt folk till oss! Vi behöver "alla skottar"! Puss o kram!

Svar: Haha, jo mormor det var verkligen tänkt att vara roligt. Du kan få se en video när jag kommer hem! De lyckades göra det både lärorikt och underhållande. :)
Julia

2012-12-08 @ 16:46:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0