Värsta dagen i mitt liv?!

Idag har nog varit en av de värsta dagarna i hela mitt liv, och ändå är jag så sjukt glad nu.

Det började med att jag inte kunde sova något alls natten som var. Vilket resulterade i att jag kände mig väldigt väldigt illamående imorse. Kunde inte äta nåt så jag drack bara vatten. Körde i alla fall Beth till skolan. Tog hem Lucy igen och sen kom Ellies kompis Ali för att hämta upp henne.

Jag hade ringt och beställt en taxi till tågstationen. Var väldigt mycket ute i tid... Men vad hjälpte det? Tåget var en halvtimme försenad vilket innebar att jag missade den anslutande bussen. Desperat försökte jag se om någon annan skulle till flygplatsen. En gammal dam kom fram till mig och sa: "Du ser rätt vilsen ut, kan jag hjälpa dig med nåt?" Tyvärr kunde hon inte det. Hittade dock en man som var påväg in i en taxi mot flygplatsen. Jag frågade honom om vi kunde dela taxi (eftersom jag hört att Emilia gjorde det när hon missade bussen och för att det blir billigare för alla). Men då fick jag svaret: "Lilla vännen, det går inte för sig. Jag åker på bekostnad av mitt företag!" Så iväg for han och lämnade mig i regnet, kylan och blåsten. Ingen buss och jag visste inte ens numret till någon taxi. Tillslut kom dock en taxi som jag kunde ta, 90 kr fick det bli för den korta resan. Bara några minuter senare på flygplatsen ser jag mannen som nekat mig att hänga med... Onödigt tycker jag.

Hur som helst, klockan 14.00 var jag på flygplatsen. Ute i god tid. Allt gick fint med incheckning osv MEN då läser jag på tavlan att flyget är rätt mycket försenat. Jag kände paniken komma krypandes! Det började med bara en halvtimmes försening... men slutade med att jag kom fram till Heathrow 10 minuter EFTER att mitt plan till Stockholm skulle gå. Som tur var var även det försenat och jag hann skynda mig genom hela den stora flygplatsen.

Vid gaten mot Stockholmsflyget kände jag mig rätt glad. Hörde svenska runt omkring mig och kände mig riktigt hemma! Så på planet tänkte jag att allt nu var ordnat, snart skulle jag vara hemma och jag hade fixat att ta mig hela vägen hem. Den glädjen varade dock inte så länge. Då den sista väskan kom utrullandes på bandet och den inte var min, fick jag lite ångest igen.

Det slutade med att jag var sist ut från baggageuthämtningen... Hoppades verkligen på att min väska magiskt skulle komma utrullandes. Mamma fick sig en riktig gråtkram när jag kom ut. Kände blickar runt omkring mig men brydde mig inte alls. Allt hade verkligen gått emot mig idag och jag hade hållit stressen, paniken och tårarna för mig själv hela dagen. Tillslut blev det bara för mkt!

Men men, nu ligger jag här i min egen säng och allt känns som en dröm. Är jättemycket snö här och så fint advents-/julpyntat i huset. Har tagit kvällsfika med mamma :) så det känns jättehärligt :D som vanligt igen. Dock saknar jag alla mina krämer, min tandborste, min plattång och framförallt: mitt smink!!!

 

 



Kommentarer
Mormor

Åh Julia, vilken mardröm! Har du klarat av allt det där kommer du att klara av ALLT! Jag grät också när jag såg dig i Mammas armar! Jättevarmt välkommen till fosterlandet! Tusen pussar och kramar! Morfar o Mormor

Svar: Ja jag känner det. Nästa gång kan det ju bara bli enklare! :)
Julia

2012-12-15 @ 11:50:41
Anita

Oj oj oj stackars dig! Vilken mardrömsresa. Förstår att det är härligt att vara hemma nu. Jag tror att jag ska gå på Ågestas avslutningskonsert på torsdag kväll. Ryktet säger att du kommer dit?

Svar: Ja ses vi imorgon (OBS tisdag)?! :D
Julia

2012-12-15 @ 13:21:56
Elin

Var mormor också med till Arlanda?

Men 90 kronor var ju inte så farligt som tur är. Får hoppas det inte blir några förseningar med mina plan! Oroligt när det bara är en timme mellan dem!

Men är det min post som ligger där må tro? ;D

Svar: Nej... Jag undrade också vad hon menade men hon hade väl någon inre bild ;)
Nej himla tur att Skottland är så billigt!

Ingen aning.. XD
Julia

2012-12-16 @ 00:47:03
URL: http://cassler.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0