Barnvakt igen

Nu sitter jag här hos en ny familj och är barnvakt. :) bra att tjäna extrapengar! Idag jobbar jag 6 timmar! Får inte så mycket i timmen (bara ca 50 kr). Men det är ju nice att pengarna rullar in trots att man bara gör det man brukar göra vanligtvis.

Har precis städat lite i deras vardagsrum dock (för att göra nån nytta)... Trots att mamman bad mig att inte göra det. Innan hon gick sa hon: "Sorry for leaving you in this mess! DON'T tidy up, okay?" :p men jag tycker att det är lite roligt att städa upp i andras hus och det höll mig sysselsatt i typ... 5 minuter. Så nu ska jag bara hitta lite andra sysselsättningar för resterande 5 timmar.

Jag tar fram min bok och mina kluringar, tv:n är jag trött på. Lär väl "hänga" rätt mycket på iPhonen dock :p

Det bästa är: fri tillgång till allt ätbart här i huset ;) fast jag ska hålla mig till frukt och te eftersom jag försöker vara nyttig hehe!



Kommentarer
Mormor

Det märks att du är medlem av "hjälpsamma familjen". I fredags var Mamma o Pappa här på lunch. Därefter hjälpte dom Morfar rulla fram vinterdäcken ur källaren och Pappa följde med till däckfirman. Sen hjälpte dina föräldrar att få in sommardäcken i källaren. Och du städar fast du inte behöver! Puss puss!

Svar: Åh vad snällt av dem!! Jag man har väl blivit uppfostrad av en bra familj :)
Julia

2012-11-05 @ 10:54:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0