Bilproblem...

Jag kollade ut genom fönstret imorse. "Frost..." tänkte jag och suckade. Jag klädde på mig och barnen varma kläder... men något som inte slog mig var att bilen skulle vara helt igenfrostad!!!

Och jag som hade tänkt att åka lite senare just idag för att slippa stå och vänta. Tji fick jag. Nu blev det stressigt istället!! På med fläkten på högsta värmen och max. Leta efter nån slags isskrapa.. Hittade en peppa pig bok. Den blev dock lite förstörd av allt skrapande och var inte väldigt effektiv.

Efter att ha lämnat Beth åkte jag och Lucy för att tanka. Jag valde (såklart) en av de två pumparna där det inte gick att betala med kontanter och fattade inte varför pumparna inte funkade. Jag frågade en snäll man som förklarade det för mig och sedan valde jag en av de andra.

På vägen in för att betala köpte jag även en isskrapa! Nu blir nästa gång lite enklare. Och nästa gång ska jag göra som pappa, gå ut innan och "varmköra bilen"! :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0