Euww, aldrig igen!!!

Jag (och Ben) har varit väldigt anti tygblöjor!!! Det finns ingenting positivt med dem (ja förutom att det kanske blir lite billigare och mer miljövänligt).

Jag har hittills lyckat undvika tvättningen av blöjorna. Jag har gjort allt annat dock (bytt blöjorna på Lucy, hängt upp blöjorna på tork efter tvättning och "monterat" ihop dem). Men nu är Ellie borta över helgen och jag kände att jag kanske behövde tvätta dem. Främst gjorde jag det för att de inte skulle stinka ner hela huset (de stank redan... Och jag tror inte ni fattar vilken stank... Förutom Emilia och Linus). Men jag gjorde det även för att Ellie skulle slippa komma hem helt utmattad och behöva göra det. Sen ingår det egentligen i mina sysslor här... Ska göra det typ var tredje dag (bara det att jag "råkat" undvika det nu i 2 månader).

For real!! Det måste varit bland de värsta sakerna jag gjort. Jag skojar inte när jag säger att jag hade plasthandskar på händerna och klädnypa för näsan. Och ändå var jag tvungen att springa ut ur rummet flera gånger för att jag blev så snurrig!

Aldrig mer!!! Det blir till att försöka undvika tvättningen en månad till och sen slipper jag blöjorna... Lucy ska nämligen pott-tränas över jul då jag är hemma i Sverige. Hallelujah!

En eloge till dig Emilia om du gjorde blöjtvättningen varje vecka. En eloge till alla människor där ute som handskas med tygblöjor. Men nej tack, det är inget för mig!



Kommentarer
Lena

Hej Julia,
Kul att läsa din blogg och följa med i allt som händer. Det där med tygblöjor känner jag till! När Ulla och jag var au-pair i London på 70-talet höll jag också på och joxade med tygblöjor på bebisen Ramona som jag hade hand om. Kom ihåg att det var en gigantisk säkerhetsnål man satte ihop dom med på framsidan. Men vem som tvättade dom - ingen aning, inte jag i alla fall.

Ser jättefint ut på alla bilder i din blogg. Kul att du träffat Anna och Elin också. Vilka minnen du får för framtiden. Jag tänker fortfarande på min London period med glädje, kul att komma iväg på ett sånt äventyr.

Var på Hallunda igår som sagt var och dansade till Zlips. Det var riktigt kul. Ikväll ska Agge och jag till Dans-In i Liljeholmen, Casanovas är där. Ska käka nån buffé innan. Har varken buggat i Hallunda eller Liljeholmen förut, så den här helgen blir "helt crazy". Har dragit igång Burning Love från Spotify härhemma nu, så det rycker lite i bugg-benen.

Ha det forsatt bra nu Julia. Hörs igen.

Stor kram
Lena

Svar: Hej Lena! Vad kul att få en kommentar från dig! Roligt att du minns din tid som au pair så väl. Haha, men säkerhetsnålar, det är det inte numera i alla fall (lät roligt dock). Ja, jag lär få många härliga minnen härifrån. Vad kul att du hänger med ut och dansar. Jag saknar dansen extremt mycket! Kram
Julia

2012-11-10 @ 11:54:59
Emilia

Hahahha! Skickligt av dig att ha lyckats undvika det så länge! xD
I början så är det riktigt hemskt ja, men man vänjer sig kan man väl säga. :P jag gjorde det ju 2-3 gånger i veckan i nästan ett år, så tillslut är det inte så hemskt längre, det ingår bara i rutinen liksom. ;)

Svar: Hahahaha, ja... jag känner mig lite sneaky... men jag har försökt göra andra saker istället så de inte ska klaga på mig. XD alltså usch... kan inte fatta att du klarade av det.. stanken av typ ammoniak sticker verkligen i näsan. :P
Julia

2012-11-10 @ 17:07:30
P

När vi bytte blöjor på er så måste man skölja av hela blöjan och lägga den i blöt och därefter in i tvättmaskin när det blev en del att tvätta.
Du måste se positivt på det, för du räddar miljön på jorden.

Svar: De är inte riktigt lika noga här... Här slänger de bara blöjorna i en hink tills de blir så många att de behövs tvätta. Så där ligger kiss och bajs och väntar på att bli tvättat. Vilket skapar en otrolig stank. De sköljer inte heller av tallrikarna innan de stoppar in dem i diskmaskinen och de sköljer inte ens av diskmedlet från kastruller och sånt när de handdiskar... lite konstigt och äckligt. Ja, men jag räddar hellre miljön på andra sätt..
Julia

2012-11-10 @ 17:22:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0