Piano!!!

Alltså LOVELY! Kan det bli bättre?

Jag har varit barnvakt igen till lilla Alice. Och kan ni fatta att jag får betalt för att sitta och spela på ett piano?! Och de har så sjukt många bra låtar med ackord och allt!! SOM jag har saknat detta! Wow! Så glad! :D

Och när de kom hem bjöd de mig på vin igen! Så satt vi och kollade massa fotoalbum. Sen gav de mig 100 kr för mkt, med mening den här gången. De är bara för snälla. Får typ ångest. Men tydligen är jag den enda som har varit ensam med Alice (förutom föräldrarna och morföräldrarna). Så det känns mycket bra att de gillar mig så mycket!!

Alice var så lätt att ta hand om idag. Jag gav henne hennes mjölk och sen sjöng jag en nattsång för henne. Hon somnade nästan omedelbart, men skrämde mig lite då hon genom monitern sa "hello, hello, hello" XD hon vaknade en gång 10 minuter innan föräldrarna kom hem. Men jag gick upp och gav henne lite mjölk och sen somnade hon igen!

Hur smidigt som helst. De lär vilja ha mig fler ggr!! Och det ser jag fram emot. :)



Kommentarer
Mamma

Jag blir såå glad o även lite rörd av att läsa det här inlägget!!
Vad roligt att de känner sånt förtroende för dig o att du får chans att spela bra låtar på piano :)
Det liknar det som du har hemma.
Kramar från din stolta mamma

Svar: Ja, jag blev också lite rörd när jag fick reda på det! De är verkligen hur snälla som helst. Ja, pianot är nästan exakt likadant! Perfekt att kunna sänka volymen och även att kunna transponera :)
Julia

2012-11-25 @ 11:52:25
Elin

Haha, jag skulle också bli lite rädd av att höra "hello, hello, hello" hur gammal är barnet egentligen? Roligt med piano! :D

Svar: Hahaha, ja! Hon hade inte sagt ett enda ord innan. 18 månader :p enligt mamman kunde hon typ bara 7 ord, varav "hello" var ett av dem XD Ja!! Åhh vad jag ska sjunga när jag kommer hem! Sen får vi köra duetter när du kommer hem :)
Julia

2012-11-26 @ 01:19:29
URL: http://cassler.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0