Test!!!

Åh, oförberedda prov är det värsta som finns ju! XD det var alltid det jag var sämst på i skolan. Så man kände lite att paniken kom tillbaka när man satt där.

Testet bestod av tre delar. Först fick jag läsa en text och svara på frågor. Det var den delen som gick sämst. Fick 6 rätt av 10. Frågorna var så extremt knasiga men själva texten var lätt att förstå.

Därefter fick jag skriva en mini uppsats. Jag skulle skriva om en händelse i mitt liv som påverkat mig. Jag skrev om den händelsen som händer just nu, min resa till Skottland. Skrev om hur mycket mer självständig jag blivit och allt sånt. Hon skrattade lite när hon läste min text. Förmodligen för att jag berättade om hur hopplös jag känt mig i Sverige... behandlad som ett litet barn. Men nu känner jag mig mycket mer vuxen! Hur som helst kunde hon inte hitta ett enda litet fel i min text. Så det kändes ju bra. :)

Sista delen var muntligt. Och det gör jag ju dagligen här. Så det kändes bara som att ha en normal konversation.

Så vad hon kom fram till var att... jag var för bra för de kurserna de erbjöd, haha. Vilket var vad jag hade anat också. Så jag måste höra av mig till "moray college". Lite synd... För de kurserna där kostar pengar. Men hon sa att man kunde få bidrag för det eller nåt. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det dock. Men men... Det går nog bra!

Sen åkte jag och tankade. Kände mig rätt skillad när priset landade på 19.93 ;) blev dock en liten skitbild.. Kände att folk stirrade lite konstigt när jag skulle fota :p



Kommentarer
Mamma

Jag sa ju att testet skulle gå bra! Hoppas du kan få bidrag till den svårare kursen.

Behandlad som ett litet barn i Sverige...där ser man, ska man ta åt sig, eller? Tur att du får känna dig vuxen nu iaf.

Skickligt att pricka ditt födelseår!

Puss o kram <3

Svar: Ja. Det hoppas jag också på!
Nja.. Jag får skylla mig själv som försatte mig i den situationen. Men ja, kanske mer pappa som ska ta åt sig skulden ;)
Julia

2012-11-12 @ 22:09:49
Lena

Bra att du tog kortet med 1993 fast folk kanske tyckte det verkade lite spooky. Kul med ert Pancake Place. Ulla och jag var riktiga stammisar på The American Pancake House under vår tid i London. Glass med ljuvlig chokladsås och en massa annat smarr till. Tröttnar man aldrig på! Natti natti.

Svar: Ja man får ta risker ibland, offra sig för kortets skull :) åh, vad härligt! Ja riktigt smarrigt är det :D
Julia

2012-11-12 @ 23:31:07
Elin

Woa, hur duktig har du blivit på engelska egentligen? Måste också åka och bo två månader där! Haha, ja men vi kan köra en spanskadag och en engelskadag i jul xP

Svar: Haha nej jag känner typ ingen skillnad XD tycker inte att jag är så bra, men alla andra verkar tycka det! Ja definitivt!! :D iaf i några timmar XD
Julia

2012-11-13 @ 15:27:07
URL: http://cassler.blogg.se
Mormor

Du är nog ett språkgeni Julia! Grattis!

Svar: Haha tack! :p
Julia

2012-11-13 @ 17:14:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0