Tomten, renar och allmän julstämning

Var egentligen tänkt att jag skulle skriva detta igår. Jag hade datorn och kameran med mig till Debras hus och allt.. men fastnade vid pianot i 5 timmar istället. Så jag skriver detta nu istället.
 
Igår var det en slags parad inne i staden. Och inte bara det, ALLT var väldigt "juligt" igår :) Vi gick först till en vanlig affär, typ i Clas Ohlson stuk. Men gick man längre in i affären kom man (helt oväntat) till världens mysigaste julavdelning. Där fanns sjungande björnar, juldekorationer i stora lass, en "riktig" tomte som gav barnen presenter (om man betalade såklart) och massa massa saker som bara fick en att komma i en slags jultrans.
 
Därefter gick vi vidare in till staden där det var en julmarknad. Massa stånd med smått och gott. Och sen, efter att ha väntat ett tag, kom paraden! En hel orkester i kilt och med säckpipor (och trummor) och sen kom tomten i en släde med sina renar. Riktigt häftigt att se!
 
Elin och jag stannade även för att titta på när de tände alla julbelysningar i hela staden. De hade en nedräkning så det kändes som nyår. Även det var mycket häftigt att se! :D
 
Hela dagen var bara så underbar, det enda som saknades var lite glögg (eller mulled wine som det heter här). Jag längtar verkligen till julafton.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mormor

O, så roligt att läsa om allt det l(ju(v)liga!!Du verkar trivas som fisken i vattnet! Och piano har du fått tillgång till också! Fantastiskt! Är det verkligen säkert att du längtar hem? Pussar och kramar från oss!

Svar: Fyndigt mormor! ;) ja, jag trivs bara mer och mer! Men samtidigt längtar jag hem extremt mycket. Ser så mycket fram emot att få komma hem och träffa alla!! :D
Julia

2012-11-25 @ 17:21:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0