Jag saknar...

... en hel del småsaker har jag kommit på nu när jag varit här en månad.

* Kvällsfika - Tända ljus, nåt gott att äta och ett trevligt sällskap.
* Svampplockning - Gå ut i skogen med familjen. Ta med varm choklad och mackor att äta, medan man tittar på pappa som springer runt då vi andra pausar.
* Spela kort - Alla trevliga kvällar med mormor och morfar och några omgångar av rummy.
* Dansen - Alla underbara danskvällar med bugg och fox.
* Mitt karibiska te
* Sen (mest av allt) saknar jag alla underbara människor

 

Men kring jul ska jag försöka hinna med att uppleva allt jag saknar. Well, inte svampplockning kanske... Då blir det pulkaåkning istället :)

 

Vilken tur, hittade massa gamla bilder på det mesta :D

 

 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mormor

Du är inte så tuff som du försökte vara. Nu börjar du bli lilla känslosamma Julia igen. Jag blir riktigt tårögd! Morfar hälsar!

Svar: Nej jag bara spelar tuff. :p Jag försöker alltid att se det positiva i allt. Men ibland är det svårt och då saknar man sina gamla vanor. Det är en ganska stor förändring att gå ifrån att få allt serverat till att behöva fixa allt själv ;) men lärorikt!
Julia

2012-10-09 @ 10:31:10
Mamma

Även jag blir riktigt rörd av att läsa allt det där o se alla härliga bilder! Jag saknar dig också, jättemycket!! Men det är väl det som är bra med att åka iväg ett tag: man lär sig att uppskatta de vardagliga sakerna.
Ska bli så kul att träffa dig i dec igen :D
Massor av pussar o kramar <3

Svar: Var inte tänkt att alla skulle bli så rörda haha :) Vad bra att du saknar mig också! Tur att man får komma ifrån varandra lite så man upptäcker hur mkt vissa personer faktiskt betyder! Ska bli riktigt kul att komma hem och träffa alla igen <3
Julia

2012-10-09 @ 11:26:02
P

Jag håller med både mormor och mamma.
Jag tror att du kommer att bli mycket mer självständig när du kommer hem.
Många kramar till ditt vuxenliv.
P.

Svar: Ja det tror jag definitivt! Nu vet jag vad du fått stå ut med som fått laga mat, tvätta och städa upp efter två ungar. Det värsta är... Om man gör en ansträngning för att städa upp.. Så ser det likadant ut efter någon dag!
Julia

2012-10-09 @ 22:07:11
Elin

Oj, va alla blev rörda. haha, nej men jag sa ju det..efter några veckor är det vanligt att få hemlängtan, efter "semesterfasen". Men blir lite bättre sen ;) men så klart man saknar vissa saker där hemma :)

Haha, pappa wtf? Inte kramar till Julia utan till ditt nya liv. sorry xD

Svar: Ja.. Det här är ju det längsta som jag varit hemifrån :o men man blir glad av att tänka på att man får komma tillbaka till alla saker och personer :)Haha... Ja pappa, suck XD
Julia

2012-10-11 @ 01:47:00
URL: http://cassler.blogg.se
Elin

Och tack för den smickrande bilden förresten ;P

Svar: Haha, så söt så!! XD
Julia

2012-10-11 @ 01:47:45
URL: http://cassler.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0