Privat rundvisning bland flygplanen!

Wow, coolt! :D Ben fixade så att jag kunde få följa med honom till jobbet! Det är nämligen massa svenska piloter där just nu för att öva (ca 70 st). Så jag fick en privat rundvisning av en svensk pilot!!

Jag fick bl.a. gå in i ett litet hus mitt ute på flygfältet.. Där satt ett 20-tal svenskar och tittade på film (verkar rätt slappt mellan passen). Haha alla vände sig när jag kom in med min rundvisare. Kände mig rätt utstirrrad! Inte konstigt kanske eftersom jag var enda tjejen i rummet...

Jag fick lära mig mycket om de olika planen. Visste ni t.ex. att de kan flyga lika fort som ljudets hastighet?! Alltså ca 1200 km/h. Han berättade även att stolen de sitter i går att skjuta upp vid nödfall. Men det är ett sånt extremt tryck så att ryggraden förkortas med 4 cm när det händer (och man får bara tillbaka 2 cm med tiden).

Jag fick till och med klättra upp på ett av planen! Se hur allt såg ut inuti. Sjukt coolt! :D tyvärr fick jag inte sitta i planet eftersom att de var lite stränga här. Jag fick inte heller fota så ni får nöja er med en bild på mitt tillfälliga pass (som man behöver för att komma in på basen).

 

 



Kommentarer
P

Vilken upplevelse. Gissa om jag är avundsjuk.
Det är inte så många som får en sån intitt i den verksamheten,för att det mesta brukar vara hemligt i flygvapnet. Kul minne för livet.
Ha det bra önskar P.

Svar: Haha! Ja det var riktigt riktigt häftigt faktiskt :) kul att få uppleva!
Julia

2012-10-09 @ 21:57:47
Mamma

Vad omtänksam Ben verkar vara, som ser till att du får följa med på ett sånt spännande o lärorikt besök! Hur kändes det att få prata svenska IRL för första gången på över en månad?
Vad fin du är i din nya tröja. Inte konstigt att en så söt tjej som du drar ögonen tills sig ;)

Svar: De är riktigt omtänksamma både Ben och Ellie! Det kändes skumt faktiskt! (vad rolig du är som använder IRL). Oj vad jag babblade! Var tvungen att prata av mig all svenska jag bär inom mig :p Åh va gullig du är mamma. Hehe tack så mkt :D
Julia

2012-10-10 @ 16:56:50
Badass

Kommer vara evigt avundsjuk för detta!! :D
Helt otroligt häftigt sötnos! Haha, kan tänka mig hur tillgjorda alla blev när du klev in i huset! ;) <3

Svar: Hehe <3 moaha! Jo ganska.. Kul att känna sig lite populär.. Men jag har ju min egna svenska pilot ;)<3
Julia

2012-10-10 @ 21:50:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0