Stolt!

Imorse blev jag rätt chockad över att bli väckt eftersom jag förväntat mig en ledig dag. Nyvaken och förvirrad svarar jag "Ja?" då någon knackar på min dörr 07.30 (för att sedan komma på att det var svenska och ändra till "Yes?").

Det visade sig att Ben nu hade blivit dålig. Ellie hade precis blivit bra från samma sjukdom (vet inte vad det är men båda spyr en hel del). Så planen för dagen, dvs att Ben skulle ta tjejerna till Aberdeen, blev ändrad.

Därför kom tjejerna in till mitt rum för att fråga om jag kunde ta hand om dem. Jag går ner för att göra gröt till mig och tjejerna och hittar en lapp från mamman. Hon säger att jag kan ta tjejerna antingen till "Kinloss Farm Park" eller "Playbarn". Jag har inte varit på nåt av de ställena... Men bestämmer mig för att ge mig ut iaf. Beth sa att hon gillade Kinloss bäst, så dit bar det av.

Utomhus spöregnar det... Tjejerna sätter sig snällt i bilen. De enda instruktionerna jag fått var "just turn left off the A96 to Inverness" (vilket var fel, för det var höger) och en usel karta från Google maps.

Men trots att jag åkte lite fel och trots att jag knappt kunde se pga allt regn, hittade jag rätt efter att ha ringt pappan och fått lite hjälp att hitta :) känner mig riktigt stolt dock som var så lugn även fast jag inte hade någon aning om var jag var eller vart jag skulle :D

Väl framme var det en härlig inomhus-lekpark med studsmatta, rutchkana, sandlåda och gungor. Vi åt lunch och barnen lekte där i några timmar :)

 



Kommentarer
Mamma

Det var väldigt bra gjort av dig att hitta dit i hällande regn o allt!!
Här har det också regnat hela dagen idag.
Hoppas du slipper den där sjukdomen, det låter inget vidare.
Puss o kram <3

Svar: Ja! Jag är inte lika virrig som jag är i Sverige :) ja.. Jag tror att vädret är liknande! Verkar som att jag slapp bli sjuk, pheuw!
Julia

2012-10-15 @ 22:34:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0