Trevliga människor...

... möter man överallt här i Skottland. På min promenad in till staden gick jag förbi en helt främmande kvinna. Vi tittade på varandra och log och sedan säger hon: "Hi, how are you?" :) mycket trevligt! Tänk att så få ord kan få en så glad. Tycker fler borde börja med det.

Sedan pratade jag med en kvinna i en butik. Det var bara jag i affären (20 minuter kvar tills de stängde), så vi hade en liten privat pratstund. Tycker det är så otroligt trevligt att prata med alla snälla människor. Och så är det ju ett bra sätt att öva engelskan också!

På vägen hem hörde jag en hund som lät exakt som Ludde när han skäller! Fick mig att sakna det lilla morrande monstret :(

 



Kommentarer
Mamma

Ja, vi borde lära oss mer från andra länder o prata oftare med främmande människor :)
Ludde är inte alltid ett morrande monster. Han är här hos mig nu o har myst med mig i soffan framför tv:n hela kvällen.
Pappa är på 50 årsfest hos Anneli.

Svar: Ja det borde vi verkligen. Människor i Sverige är så buttra :p Men Ludde är ju "mattegris", det är sällan han morrar åt dig :p jaha fyller hon 50?? Vad trevligt!
Julia

2012-10-13 @ 23:54:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0