Kaos!! Panik!!

Ibland är jag för snäll!

När jag skulle hämta upp Beth från skolan hade jag verkligen problem med att hitta en parkering!! Först såg jag en parkering, men då var man tvungen att fickparkera och jag ville inte att bilen bakom mig skulle behöva vänta. Det är inte för att jag inte kan fickparkera, för det gjorde jag imorse när jag skulle lämna Beth.

Sen åker jag vidare till museet, helt fullt med bilar!! Det är det aldrig... Men just då lämnade en bil sin plats. Jag tänkte ta den men sen såg jag att ett gammalt par också ville ha den platsen, så jag lät dem ta den. Sen fick jag lite panik själv :p var skulle jag stå? Jag kunde inte åka tillbaka dit jag kom från för där var det enkelriktat. Och om jag åkte åt andra hållet skulle jag aldrig hinna till skolan.

Sen kom jag på att en jättesnäll mamma, Louise, hade gett mig sitt nummer imorse. Så jag ringde henne och frågade henne om hon kunde hämta upp Beth också och ta henne till museet. Hon sa att hon kunde göra det! :) vilken lättnad!

Sen körde en annan bil iväg och jag kunde ta den platsen. Jag hann komma upp till skolan sekunden efter att de sprungit ut :D

Aldrig mer vara snäll! Nu ska jag vara egoistisk! :p



Kommentarer
Mamma

Det lönar sig nog i längden att vara snäll iaf.

Vad duktig du är som kan fickparkera i vänstertrafik!!

Kul med Zumba :)

Kramar mamma <3

Svar: Ja det tror jag också. :) Det var typ likadant bara som i Sverige (fast spegelvänt).. Jag använde samma knep :p
Zumba är jätteroligt!!
Julia

2012-09-24 @ 22:19:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0