Körning och bad

Jahapp, det var inte så fruktansvärt svårt att köra här. Körläraren sa att jag var mycket duktigare än hon hade förväntat sig. Hon var mycket trevlig, vi kunde sitta och skoja lite i bilen :)

Det mesta var ju detsamma. Den "enda" skillnaden var ju bara att ratten var på fel sida och att man körde på fel sida. Men det gällde bara att tänka lite spegelvänt så gick allt bra!

Jag har även varit till badhuset med mamman och Lucy. Mamman badade inte så jag fick leka själv med Lucy i barnpoolen. Varmt och skönt! Väldigt härligt badhus faktiskt, de spelade bra musik :)

Ni får den här fina bilden på "sportbilen" även om detta är ifrån Halmstad :p (tycker att det är så tråkigt utan bilder)



Kommentarer
Mormor

Hej Julia! vi är så glada att få följa dig och Elin på era strapatser! Får du gratis körlektioner over there? Kommer det någon bild på barnen snart? Det verkar ju vara en toppenfamilj! Här händer det inga märkvärdiga saker förutom att Morfar och jag gick till tandläkarn i morse och gjorde av med ett par tusenlappar. En rolig sak händer också idag: Mamma kommer på laxlunch! Kramar från Mormor o Morfar

Svar: Va kul att ni följer mig! Ja de har betalat för två lektioner för mig! Riktigt snällt, jag lever helt gratis här. Har inte gjort av med några pengar sen jag kom hit. Tandläkare är aldrig roligt! Jag är glad att jag än så länge slipper betala. Kul att mamma kom och rånade er på lite mat. Kram
Julia

2012-09-14 @ 10:50:24
Pappa

Bra att det fungerade att köra på vänster sida. Jag visste att du skulle klara det, för du kör försiktigt här hemma,men slappna inte av, tänk hela tiden att du skall köra rätt för det tar en månad att lära om sig.

Svar: Tack pappa! Nej jag ska ta det lugnt. Jag är lite orolig för att klara av att köra dels i vänstertrafik och dels med två barn i baksätet!
Julia

2012-09-14 @ 11:04:55
Mamma

Vad roligt att du trivs så bra :) Har en känsla av att du kommer hänga en hel del på det där mysiga badhuset med bra musik, det skulle jag gjort iaf.
Du är tydligen snabblärd när det gäller vänstertrafik,men jag säger som pappa, slappna inte av utan tänk på det hela tiden.Jag tror det kan ta längre än en månad, har för mig att morfar plötsligt körde ut på vänster sida o krockade ett år efter att de infört högertrafik i Sverige.
Det där med spisen lät läskigt. Du har väl lärt dig av misstaget så du inte gör om det!!
Vi hade en jättemysig höstresa till Nynäs. Fint väder nästan hela tiden. Men nu har ditt regnväder hunnit upp till oss, så idag går man inte gärna ut :( Gårdagskvällen var dock fin o jag hade en rolig kväll på Grönan där Casanovas spelade.
Hoppas du snart får träffa några jämnåriga.Har den där italienska aupair tjejen kommit än?
Puss o kram mamma <3

Svar: Nej jag ska vara försiktig i trafiken. Vad läskigt med morfar!Ja jag tror jag fattar hur spisen funkar nu!
Vad trevligt att resan blev bra. Kul med dans, jag kommer verkligen sakna det.
Den italienska verkar ha varit här när Emilia var här. Hon har åkt hem nu. Nu bor det en spansk tjej där men hon är rätt gammal, 32. Däremot har jag precis fått kontakt med en tjej i min ålder från Ungern. Så vi ska förmodligen träffad den här helgen! :)
Julia

2012-09-14 @ 11:42:01
Elin

Va roligt att det gick bra att köra! :D

Svar: Ja, jag är glad. Imorn ska jag ut på vägarna igen!
Julia

2012-09-15 @ 17:44:18
URL: http://cassler.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0