Utekväll

Efter att ha haft hand om Lucy hela dagen igår lämnade jag över henne till en granne. Jag skulle nämligen gå med Anna för att möta en annan au pair, Hanna.

Hanna var lite äldre, 30, och kunde inte så jättemycket engelska trots att hon varit här i 8 månader! Det är för att hon hade en sjukt skum familj som knappt pratade med henne... Ju mer jag hörde om hennes familj, desto gladare blev jag över att jag hamnat i denna! Bl.a. var mamman i familjen handikappad och satt bara och tittade på tv hela dagen. Pappan bodde inte i samma hus trots att de var tillsammans. Hon hade två barn att ta hand om, en bortskämd 15-åring och en 6-åring. Och hon behövde jobba mycket mer än vad Anna och jag gör (för samma lön!!). Och så massa såna saker! Awful!

Vi gick till en bar och satt och snackade. Dit kom Annas vän Jason som var mycket rolig (han var från Skottland). Sen gick vi vidare till en nattklubb. Det blev lite sent och jag var väldigt trött, så jag höll nästan på att somna i en soffa på nattklubben :p

Idag måste jag passa Lucy i några timmar och även imorn, vilket innebär att jag får 100 pund i lön den här veckan :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0