Back on track

Vad skumt det känns att vara tillbaka i Skottland igen! Verkligen blandade känslor. Tråkigt att återigen behöva lämna allt och alla där hemma... Men himla kul att träffa familjen här och komma tillbaka i vanorna!

Barnen växer så sjukt mycket bara på några veckor! Och jag blir så glad när jag märker att de blir glada av att träffa mig igen. :D sjukt kul! Så söta är de.

Kom precis hem från en 40 minuters joggingrunda. Verkligen skönt att komma tillbaka i sina tränings- och matvanor. Nu ska jag ge järnet dessa sista två månader. Tycker att det är så kul att många av er märkte en skillnad på mig, så det blev verkligen motiverande att fortsätta träna och äta rätt.

Det blev ännu mer tydligt att hyn verkligen påverkas av onyttiga saker. Jag märkte det efter min fest och allt jag proppade i mig där. Finnarna bara vräkte fram. Det är så svårt det där.. Jag är verkligen mattypen "Allt eller inget" (som jag läste om i min bok "Äta, träna, leva", återigen en bra bok!). Jag kan avstå helt eller så vräker jag i mig. Det är ju fullkomligt OMÖJLIGT att bara ta ett chips eller en godisbit. Vet inte hur jag ska lösa det där haha, svårt! Men just nu ska jag iaf försöka att avstå helt ett tag. Var ju så glad för min hy och så blev den sämre igen bara efter en helg. Man kan ju fråga sig då om det verkligen är värt det... Speciellt inte när det finns nyttigare alternativ. Jag gjorde en äppelpaj till Linus och mig nere i Halmstad. Blev gott "trots att" den var nyttig :) smuldegen gjord på havregryn, mandelmjöl, kokosflingor, honung, smör (nästa gång kanske smöret kan bytas ut mot kvarg eller nåt vilket är lite nyttigare.. Tänkte testa). Tror aldrig jag gjort en äppelpaj (helt själv) förut, så det var kul att testa det också.

Förresten, hade världens tur med resan igår som ni många läst! Allt flöt på ovanligt bra och sen lyckades jag ta mig från flygplatsen hem till huset på bara 3.60 pund.. Ändå åkte jag taxi, tåg och bil ;) så det blev sjukt billigt. Dels för att jag hittade en trevlig tjej att dela taxi med och dels för att biljettinspektören missade oss.. Så vi slapp betala tågresan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0