Frittata?

Idag har jag varit med barnen till biblioteket för att lyssna på lite sagor som lästes upp av en kvinna. Valde att ta en promenad ner dit istället för att ta bilen. Så tog fram barnvagnen och sen gick vi! Lite tyngre på hemvägen eftersom vi lånade lite böcker!

När vi kom hem lagade jag omelett/frittata till mig och barnen. Vet inte vad skillnaden är faktiskt. Typ grönsaker, ägg+mjölk i båda och sen är det väl potatisen som skiljer dem åt? Och sen låter det ju lite mer skillat att laga en frittata istället för omelett. Hur som helst, tror man ska ha frittatan i ugnen med det funkade bra på spisen också.

Har äntligen fått mina omeletter att hålla ihop istället för att bli äggröra! Sänker bara värmen rejält efter att jag fräst på grönsakerna. Så låter jag omeletten vara tills den stelnat helt på ovansidan. Smidigt och bra. Bra nöd-mat man nästan alltid kan slänga ihop med saker man har hemma :)



Kommentarer
Mormor

Hej Julia! Vi måste bara tacka för den trevliga stunden i påskas när vi fick frossa på tårtor och påskgodis. Fick ge resten av påskägget till mamma när hon var här och åt lunch i dag. Roligt att Linus kommer över! Tusen pussar och kramar från Morfar och Mormor

Svar: Tack själv, var trevligt att jag hann träffa er en snabbis! Ja usch vad mkt det var haha. Ja jag är så glad att Linus kommer över!
Julia

2013-04-12 @ 17:31:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0